Hyundai ir vadošais autoražotājs tehnoloģiju ieviešanā
7. februāris 2024
Ikviens zina, ka tehnoloģijas attīstās, bet cik labas un noderīgas tās patiesībā ir? Uz šo jautājumu cenšas atbildēt dažādas ekspertu institūcijas.
Piemēram, datu un patērētāju viedokļu analīzes uzņēmums “J.D. Power”, kas ik gadu veido ASV Tehnoloģiju pieredzes indeksu (U.S. Tech Experience Index jeb TXI). 2023. gada pētījumā patīkamu vērtējumu saņēma “Hyundai” – tas jau ceturto gadu pēc kārtas atzīts par autoražotāju, kas ir būtiski veicinājis progresu masu tirgū. Tā ir nozīmīga atzinība, kas liecina ne tikai par zīmola sasniegumiem, bet arī atspoguļo arvien kāpināto tehnoloģiju ieviešanas tempu.
TXI pētījums veic salīdzinošo vērtēšanu, kur mēra dažādu ražotāju tehnoloģiju progresu četrās galvenajās kategorijās: ērtības; automatizācija; enerģija un ilgtspēja; multivide un savienojamība. Vērtētas tiek 40 funkcijas, un pētījums ne tikai visaptveroši izvētī esošās tehnoloģijas, bet arī ļauj saprast patērētāju reakciju uz šo piedāvājumu.
“Hyundai” panākumi šai pētījumā gan apliecina to, ka uzņēmums ar patērētājiem ir uz viena viļņa, gan izskaidro, kāpēc katra jaunā tehnoloģija aizvien pārliecinošāk vairo uzņēmuma konkurētspēju tirgū. “J.D. Power” 2023. gada TXI pētījumā teikts: “”Hyundai” īpaši labi rezultāti ir ērtību kategorijā – īpašnieki ir ļoti apmierināti ar savām automašīnām.”
Arī viena no nozares vadošajām ASV vietnēm “Autoblog” ir pamanījusi dienvidkorejiešu zīmola triumfu. Tā raksta: “Genesis jau trešo gadu pēc kārtas ir ieguvis augstāko novērtējumu inovāciju jomā gan kopvērtējumā, gan starp premium zīmoliem. Savukārt “Hyundai” ne tikai ceturto gadu pēc kārtas ieguvis tehnoloģiju inovāciju uzvaru plašpatēriņa zīmolu vidū, apsteidzot “Kia”, “GMC”, “Ram” un “Subaru”, bet arī ierindojies otrajā vietā kopvērtējumā. Kopvērtējuma pirmajā pieciniekā ir “Genesis”, “Hyundai”, “Cadillac”, “Lexus” un “BMW”.”
Koncentrēšanās uz inovācijām
Raugoties plašākā industrijas kontekstā, šis sasniegums atspoguļo galveno tirgus tendenci – nemitīgu koncentrēšanos uz inovācijām, kas vērstas uz patērētāju. Šī tendence sniedzas pāri masu tirgus robežām un no jauna definē autobūves luksusa jēdzienu. Galvenie konkurenti, to skaitā tādi milži kā “Toyota”, “Ford” un “Honda”, arī cīnās par dominanci tehnoloģiju jomā, taču viņu skatījums uz inovācijām un klientu vajadzībām un vēlmēm katram ir unikāls.
Lai gan “Hyundai” ir līderis masu tirgū, salīdzinošajā analīzē redzams, ka “Tesla” ir ievērojami panākumi automatizācijā un savienojamībā, “Ford” ir sasniegumi elektrifikācijas ziņā, bet uzņēmumam “Toyota” – ilgtspējīgas mobilitātes ekosistēmas izveidē. Tas spilgti parāda, cik daudzveidīgi, bet vienlaikus tuvi var būt ceļi uz tehnoloģisko progresu. Dienvidkorejas zīmols ir izvēlējies pārdomātu tehnoloģiju integrāciju, demonstrējot līdzsvaru starp inovācijām un praktisko lietojumu, un tas ir labs špikeris konkurentiem.
Izvērtējot pašreizējo auto tehnoloģiju ainavu, ir skaidrs, ka viens no lielākajiem izaicinājumiem ir prasmīgi pārvērst sarežģītas tehnoloģijas ērtās funkcijās. Daudzi ražotāji ir panākuši progresu daļēji autonomajā braukšanā, parkošanās palīgos un lietotājam draudzīgās informācijas un izklaides sistēmās – visa šī darba mērķis ir palīdzēt autovadītājam. Šie jauninājumi visas nozares mērogā apliecina apņemšanos veidot intuitīvu dizainu, kas tehnoloģijām mūsu ikdienas dzīvē ļauj ienākt vieglāk. Citu ievērojamu uzņēmumu vidū celmlauži dažādās tehnoloģijās, piemēram, progresīvo drošības sistēmu, hibrīdpiedziņas un arvien efektīgāku elektroauto jomā, ir bijuši “Ford”, “Toyota” un “Tesla”. Viņu centieni sasaucas ar citu zīmolu pūlēm padarīt agrāk ekskluzīvas augstākās klases tehnoloģijas pieejamas masu tirgum. Patiesībā tehnoloģiju demokratizācija šobrīd ir kļuvusi par vienu no svarīgākajām nozares tēmām, un uzņēmumi ļoti cenšas, lai jaunākos sasniegumus varētu baudīt pēc iespējas plašāks automobilistu loks.
Visi Jaunumi