KONA Electric atspēko mītus par elektromobiļiem
28. jūnijs 2020
Kaut arī elektromobiļi pastāv jau vairākas desmitgades, tie joprojām nav tik izplatīti kā transportlīdzekļi ar iekšdedzes dzinējiem. Iespējams, tieši tādēļ par elektromobiļiem joprojām dzirdams daudz mītu un pārpratumu. Piedāvājam dažus no izplatītākajiem mītiem par šiem transportlīdzekļiem, un mēs arī pastāstīsim, vai KONA Electric tos var atspēkot.
Mīts: elektromobiļiem ir zems nobraucamais attālums.
Fakts: pateicoties progresam elektromobiļu akumulatoru nozarē, elektromobiļu nobraucamais attālums pastāvīgi pieaug. KONA Electric jaunākās paaudzes 64 kWh akumulatora modelis ar vienu uzlādes reizi var nobraukt līdz 449 km. Šis tālais nobraucamais attālums to padara par daudzpusīgu izvēli dažādām braukšanas nepieciešamībām — ne tikai īsiem izbraukumiem pa pilsētu un ikdienas ceļam uz darbu, bet arī garākiem ceļojumiem.
Mīts: elektromobiļi ir pārāk dārgi.
Fakts: tiesa, pirmās iegādes brīdī elektromobiļi maksā dārgāk nekā automobiļi ar iekšdedzes dzinēju, bet to cenu atšķirība laika gaitā samazinās. Lai atlīdzinātu elektromobiļu iegādes izmaksas, daudzas Eiropas valstis piedāvā arī nodokļu atskaitījumus un valdības subsīdijas (piemēram, vēl nesen Igaunijā un pašlaik Lietuvā). Elektromobilim nav nepieciešams dzinēja nodalījuma sildītājs, un salona sildītājs ar taimeri ir iekļauts standarta aprīkojumā.
Nedrīkst aizmirst arī kopējās ekspluatācijas izmaksas, iegādājoties automobili. Vairāki pētījumi liecina, ka elektromobiļu kopējās ekspluatācijas izmaksas ir pat nedaudz zemākas kā transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinēju — ne tikai tāpēc, ka elektrība ir lētāka par degvielu, bet arī tāpēc, ka elektromobiļu īpašnieki tērē mazāk naudas apkopei un remontam.
Vēl viens apsverams rādītājs ir atlikusī vērtība. Lietoto automobiļu tirgū elektromobiļi mēdz saglabāt procentuāli augstāku vērtību no to sākotnējās vērtības salīdzinājumā ar automobiļiem, kam ir iekšdedzes dzinējs. Pateicoties astoņu gadu vai 160 000 km (KONA Electric) vai 200 000 km (IONIQ Electric) augstsprieguma akumulatoru garantijai, Hyundai elektromobiļi šajā ziņā ierindojas īpaši augstu.
Saskaņā ar Autovista Intelligence* neatkarīgi publicētajiem datiem tiek prognozēts, ka piecos lielākajos Eiropas tirgos atlikusī vērtība KONA Electric automobilim būs viena no lielākajām salīdzinājumā ar galvenajiem konkurentiem tirgū, vidēji saglabājot līdz pat 47,2 % automobiļu sākotnējās vērtības. Tiek rēķināts, ka nesenie uzlabojumi, piemēram, paaugstinātais nobraucamais attālums un uzlabotā uzlādes tehnoloģija, arvien uzlabos atlikušo vērtību.
Hyundai IONIQ, pasaulē pirmais automobilis, kas pieejams ar trim dažādiem spēka pārvadiem, divus gadus pēc kārtas ieguva vērtības čempiona titulu. Šīs godalgas pamatā ir paredzētā atlikusī vērtība pēc četru gadu perioda un 10 000 kilometru nobraukuma, ko analizēja Vācijas vadošais automobiļu izdevums “Auto Bild” un neatkarīgā tirgus informācijas konsultāciju aģentūra Schwacke GmbH.
Mīts: nav pietiekami daudz vietu elektromobiļu uzlādei.
Fakts: 2019. gadā Eiropā tika reģistrētas aptuveni 165 000 publiskās elektromobiļu uzlādes stacijas, tostarp vairāk nekā 17 000 augstas jaudas ātrās uzlādes stacijas, un šis skaitlis turpina pieaugt. Arvien vairāk darbavietu, lielveikalu un publisko stāvvietu tagad piedāvā elektromobiļu bezmaksas uzlādes stacijas. Klienti, kas dod priekšroku sava elektromobiļa uzlādei mājās, var izmantot standarta elektrības kontaktligzdu un kabeli, kas iekļauts transportlīdzekļa komplektā (tostarp uzlādes kabelis ar vadības bloku), lai transportlīdzekli uzlādētu naktī, vai, vēlams, viņi var uzstādīt speciālu mājas uzlādes staciju**, ko lietot uzlādei.
KONA Electric ir aprīkots ar iebūvētu papildu 10,5 kW trīsfāžu lādētāju, kas ir saderīgs ar publisku vienfāzes vai trīsfāžu maiņstrāvas uzlādes staciju vai privātu saderīgu speciālo mājas uzlādes staciju. Tas nodrošina ievērojami īsākus uzlādes laikus: 100 % uzlāde 4 stundās un 50 minūtēs 39 kWh versijai vai 7 stundās un 30 minūtēs 64 kWh versijai.
Mīts: elektromobiļa uzlāde lietū ir bīstama.
Fakts: elektromobiļi un to lādētāji ir izgatavoti tā, lai izturētu jebkādus laikapstākļus, un tie ir aprīkoti ar modernām tehnoloģijām, lai būtu tikpat droši kā iekšdedzes dzinēji, ja ne vēl drošāki. Vadītāji var uzlādēt savus elektromobiļus bez problēmām arī lietū vai sniegā.
Lai sniegtu vēl lielāku sirdsmieru braukšanas laikā, KONA Electric ir aprīkots ar jaunāko aktīvās drošības sistēmu un autovadīšanas palīgsistēmu tehnoloģijām – Hyundai SmartSense tehnoloģijām. Tās ietver frontālās sadursmes novēršanas palīgsistēmu ar gājēju noteikšanu, aklās zonas uzraudzības sistēmu ar aizmugures šķērsvirziena satiksmes sadursmes brīdinājumu, joslas ieturēšanas palīgsistēmu, vadītāja modrības brīdinājumu, inteliģentu ātruma ierobežojuma brīdinājumu, tālo gaismu palīgsistēmu, inteliģento kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju un joslas ievērošanas palīgsistēmu.
Mīts: tirgū nav neviena elektromobiļa, kas atbilstu manām vajadzībām.
Fakts: pēdējo gadu laikā tirgū pieejamo elektromobiļu izvēle ir ievērojami palielinājusies. Variējoties no kompaktiem pilsētas automobiļiem līdz apvidus auto, mūsdienās pieejami elektromobiļi, kas atbilst daudziem dažādiem dzīvesveidiem un vajadzībām.
KONA Electric bija pirmais elektriskais pilsētas apvidus auto Eiropas tirgū. Tas ir īpaši pielāgots aktīvam dzīvesveidam, un 64 kWh versijai jūs pat varat uzstādīt vilkšanas āķi. Tādējādi klienti transportlīdzeklim var uzstādīt, piemēram, riteņu turētāju, tomēr piekabes vilkšana ir aizliegta.
Mīts: elektromobiļu vadīšana nav aizraujoša.
Fakts: salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju automobiļiem elektromobiļi ir klusāki un nodrošina vienmērīgāku braukšanu. Daudziem elektromobiļiem ir augstāks paātrinājums salīdzinājumā ar to iekšdedzes dzinēju līdziniekiem, un tiem pat ir uzlabota braukšanas dinamika smago akumulatoru zemā novietojuma dēļ.
KONA Electric ar tā 204 ZS, 395 Nm maksimālo griezes momentu un 167 km/h maksimālo ātrumu ir jaudīgs pilsētas apvidus auto. No 0 līdz 100 km/h ātrumu tas sasniedz tikai 7,9 sekundēs. Turklāt elektroniskās pārslēgšanas darbības modulis nodrošina intuitīvu elektriskā spēka pārvada darbību, vienkārši nospiežot pogas, lai pārslēgtu braukšanas režīmus. Regulējamā reģeneratīvās bremzēšanas sistēma ļauj vadītājam pielāgot reģeneratīvās bremzēšanas intensitāti, izmantojot pārslēgšanas sviras aiz stūres rata. Kad iespējams, sistēma rekuperē papildu enerģiju. Apvienojumā ar radara sensoru, inteliģentā reģeneratīvās bremzēšanas sistēma pat automātiski kontrolē reģeneratīvo bremzēšanu atbilstoši priekšā esošai satiksmei.
Mīts: elektromobiļi neizskatās labi.
Fakts: KONA Electric tika izstrādāts, lai izceltos uz ceļa. Tam ir elegantas un izteiksmīgas līnijas, jaudīgi LED lukturi un aerodinamiski optimizēti 17 collu vieglmetāla diski. Automobiļa priekšpuse ir aprīkota ar slēgtu radiatora režģi, kas nodrošina modernu un skaidru izskatu. Klientiem pieejama 21 dažādu eksterjera krāsu kombinācija, kas ļaus radīt individuālu stilu.
Par KONA Electric
Pateicoties jaudīgam elektriskam spēka pārvadam, tālākam nobraucamajam attālumam un stilīgam dizainam, KONA Electric ir kļuvis par populāru Hyundai klāsta izvēli. Kops izlaišanas šis kompaktais pilsētas apvidus auto ir ieguvis šādas godalgas: Latvijā 2019. gadā „Gada inovācija“ un „Eko auto“, Lietuvā 2019. gadā TopGear to izvēlējās kā „Gada elektromobili“ un Lietuvas „Auto Bild“ redaktors Vitolds Miļus ar to nobrauca rekordlielu attālumu ar vienu uzlādes reizi — 710,7 km. KONA Electric ieguva „Gada elektromobiļa“ godalgu arī Francijā, Vācijā, Šveicē, Apvienotajā Karalistē un Somijā.
KONA Electric 2019. gada nogalē ieguva vairākus uzlabojumus. Tagad tas ir aprīkots ar iebūvētu 10,5 kWh trīsfāžu lādētāju, kas nodrošina ātrāku uzlādi. Turklāt klienti tagad var izvēlēties papildu satelīta navigācijas sistēmu ar 10,25 collu centrālo displeju.
* Avots: Autovista Compare, 06/2019, FCC, Trade-in, 3 gadi / 60 000 km pret 03.2020., FCC, Trade-in, 3 gadi / 60 000 km.
** Papildaprīkojums. Hyundai klienti to var iegādāties par izdevīgu cenu pie vietējā izplatītāja.
Visi Jaunumi