Uzladēts.lv testē Hyundai IONIQ5

9. marts 2022

news-img

Hyundai IONIQ 5 ir ar retro-futūristisku izskatu un piedāvā daudz par ļoti konkurētspējīgu cenu. Tas nav gluži krosovers un nav arī gluži hečbeks, un noteikti liks daudziem atskatīties.

Es atļaušos teikt, ka Hyundai ar elektroauto izvilka laimīgo lozi. Tas sākās ar Hyundai IONIQ, ko patiesībā pat nebija plānots piedāvāt kā elektroauto, kuru uztaisīja sākumā kā hibrīdu, tad spraudņa hibrīdu un tad cilvēki sāka prasīt pēc pilnīgi elektriskā. Hyundai noriskēja un elektriskais Hyundai IONIQ ātri iekaroja slavu kā viens no labākajiem tā laika elektroauto, kas efektivitātē pārspēj pat Tesla.

Iekšā daudz vietas

Ņemot vērā, ka riteņi izvietoti pa stūriem, iekšā ir plašums, kādu varētu sagaidīt no ārēji daudz lielākas mašīnas. Interjers arī seko futūristiski retro noskaņai. Milzīgs, bet neuzkrītošs ekrāns, kas patiesībā ir 2 ekrāni, parāda visu nepieciešamo informāciju. Pogu mīļotājiem ir pieejamas pogas skaņas kontrolei un citām lietām.

Starp citu, šajā mašīnā ir atvilktne tavām mantām. Ja citās automašīnās cimdu nodalījums tā kā iekrīt klēpī, tad šeit tas tiek izvilkts kā atvilktne. Protams, visi izmantotie materiāli ir videi draudzīgi un ir vai nu no pārstrādātiem materiāliem vai ētiski pareizi izstrādātiem.

 

Grīda ir plakana, pilnīgi plakana, kā jau to var sagaidīt no EV. Tas ļāvis Hyundai nedaudz paspēlēties arī ar roku balstu un krūzīšu turētāju, kas ir bīdāms. Tādā veidā var iegūt vairāk vietas aizmugurē vai priekšā, kur sunim iekārtoties vai iespert blakus sēdošajam. Ne tikai tas ir bīdāms, bet arī aizmugurējie sēdekļi ir bīdāmi.

Standartā bagāžniekā ietilpst 531 litrs, nolokot sēdekļus iegūst 1591 litru. Ja ar to ir par maz, ir vēl 57 litri priekšējā bagāžniekā.

800 voltu sistēma un divvirzienu uzlāde

Hyundai IONIQ 5 ir 800 V baterijas sistēma, kas ļauj izmantot lielākas uzlādes jaudas nekā mēs Latvijā esam pieraduši. Ar 232 kW maksimālo uzlādes jaudu, IONIQ 5 uzlādējas 10-80% 18 minūtēs. Maiņstrāvā ir 11 kW max jauda, kas 72.6 kWh bateriju uzlādēs nedaudz zem 8h. Ar pilnu bateriju tas iespēj 485 km WLTP ciklā. Ar to pietiktu, lai veiktu distanci no Rēzeknes uz Liepāju un vēl paliktu 40 km pāri.

Arī pie uzlādes porta Hyundai piedāvā ko unikālu – šis elektroauto spēj dalīties ar akumulatorā glabāto enerģiju. Salonā ir pieejama rozete un uzlādes portā var iespraust pāreju, lai iegūtu lietojamu rozeti. Tas nav gluži V2X un paši Hyundai to sauc par vehicle-to-load jeb V2L.

Braukšana

Braukšanas ziņā, tas uzvedās kā labi nostrādāts elektroauto. 160 kW motors iespēj 0-100km/h 7.4 sekundēs, kas nav rekordu lauzējs, bet ir gana ātri, lai pēc pāris izmēģinājumiem kakls sāpētu. Hyundai iekļāvuši vienu lietu, kas nav nemaz tik daudziem EV – viena pedāļa braukšana. Super ērti pilsētvidē.

Arī braukšanā Hyundai ir parūpējušies par kādu triku. Head-up ekrānā visu laiku tiek aktīvi monitorēta aklā zona, kas vizuāli parāda, ja kāds ir tajā iebraucis. Ja ieslēdz pagrieziena signālu, tad vadītājs saņem arī audio brīdinājuma signālu, ka kāds tajā atrodas. Tas liek justies daudz drošāk uz ceļa, veicot manevrus. Iespējams tas liks daudziem beidzot izmantot pagrieziena indikatorus. Citos apskatos redzēju, ka ieslēdzot pagrieziena signālu, uz paneļa video formātā rāda aklo zonu.

Arī Hyundai ir uzlabojuši heads up display un tas rāda augmentēto realitāti, bet kamerā to noķert ir teju neiespējami, tamdēļ jums man ir jātic.

Kopumā

Man personīgi ir daudz iemeslu siekaloties par šo mašīnu. Jā, tā nav no lētākajām, bet var redzēt, kāpēc. Kā arī par 50’000 € es teiktu, ka cena ir pat kārdinoši laba. Ja man būtu jāizvēlas starp Škoda Enyaq iV un Hyundai Ioniq 5, es nedomājot izvēlētos šo.

 

Visi Jaunumi

Citas ziņas